net2day
اهلا بك زائرنا الكريم اضغط التسجيل لتصبح عضوا معنا

وان لم ترد اضغط اخفاء وواصل زيارتك وابحث عن ما تريد

وان كنت عضوا لدينا فاضغط دخول



 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأحد أكتوبر 03, 2010 12:21 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاة والسلام على المبعوث رحمة للعالمين
صلى الله عليه وسلم
أعزائى
كل القلوب الى الحبيب تميل ومعى بذلك شاهد ودليل
أما الدليل اذا ذكرت محمدا سالت دموع العاشقين تسيل
مولاي صلى مولاي صلى وسلم دائما أبدا على حبيبك خير الخلق كلهم
صلوا عليه وسلموا تسليما
صلى الله عليه وسلم
قال الرسول صلى الله عليه وسلم ( بخيل بخيل بخيل قيل من يا رسول الله قال من سمع اسمى ولم يصلى على )
صلى الله عليه وسلم


يا منزل الايات والفرقان بينى وبينك حرمة القران
اشرح به صدري لمعرفة الهدي واعصم به قلبى من الشيطان
طهر به قلبى وصفى سريرتى أجمل به ذكري وأعلى مكانى
واقطع به طمعى وشرف همتى كثر به ورعى واحيى جنانى
وامزجه ياربى بلحمى مع دمى واغسل به قلبى من الاضغان
أنت الذي صورتنى وخلقتنى وهديتنى لشرائع الايمان
أنت الذي علمتنى ورحمتنى وجعلت صدري واعى القران
أنت الذي اطعمتنى وسقيتنى من غير كسب يد ولا دكان

وبعد


اعذرونى ان انا هتكلم باللغة العامية حتى يصل مضمون كلامى للجميع للمتعلم وللجاهل

الكلام اللى هقوله دا حقيقة علمية
زي ما ان الحب يصنع المعجزات
بردو الفراغ يصنع الكثير والكثير من المعجزات
فالفراغ الان اصبح مشكلة حقيقية
حيث فى الماضى كان الناس يملئون أوقات فراغهم اما بقرائة القران أو بالرياضة أو بالتفكير فى الابتكار أو الاختراع أو ...أو....أو....
انما دلوقتى شوف ياجدع الناس بتملأ وقت فراغها فى ايه ؟؟؟!!!!!!!
اما فى التلبفزيون أو فى النت أو فى الانتخة أو فى النميمة أو فى ... أو فى .... أو فى ...
بالنسبة ليا أنا الفراغ خلانى أعمل حاجات كتير منها الحلو ومنها الوحش
يعنى مثلا
انا من كتر ما انى قاعد فى فراغ بقيت بعمل حاجات كتير غريبة عمري ما تخيلت فى يوم من الايام أن انا اعملها
زي ايه مثلا
التدخين انا دلوقتى بشرب سجاير مع ان انا عمري فى حياتى ما توقعت انى أدخن ولا احط سيجارة فى بقى وبعدين انا اساسا مبحبش ريحة الدخانة
من كثر ما انا قضيت الاجازة اللى فاتت دي فى فراغ بجانب بعض المشاكل الشخصية وقهر الوالد وطغيانه عليا حتى فى اتفه الاسباب
ملقتش حاجة اطلع فيها زهقى الا السيجارة مع ان دا غلط جدا وكل دي تفاهات ملهاش لازمة
بجانب ان انا وقت فى مشكلة أكبر بكتير من التدخين وهى (( الحب ))
بجد انا نفسيتى تعبانى أوي بسبب الموضوع دا
انا كنت زمان لما اسمع واحد يقول انه بيحب واحدة وخايف انها تضيع منه بقوله ياعم عادي البنات على افا من يشيل
دلوقتى بجد لما عشت التجربة وعايش القلق اللى الواحد بيقع فيه انا بجد بقيت خلاص مش قادر وعايز اخطب النهارده قبل بكرة
ما علينا سيبك من موضوع الحب دا
من كتر ما الواحد قاعد فى فراغ بقى يتنشأ على أي واحد يقعد معاه علشان يفضفض معاه فبقى الواحد يقعد مع طوب الارض منهم الصالح ومنهم الطالح
فقعدت مع الفاشل ومع الناجح ومع اللى مخه نظيف وبيعمل وبيتعب لمستقبله ولحياة سعيدة وحياة كلها امان ومع اللى دماغه مفسيه وفاضية وكل همه
ان يعيش اللحظة امايلعب لى جيم ويربى لى فى عضلات أو ياكل أو يشرب أو يقعد على النت ودماغه فاضية فاضية بجد يعنى
علشان مطولش عليكوا انا هنهى الموضوع دلوقتى وهيبقى فى جزء تانى للموضوع
المهم نصيحة بجد انا بندم ان انا معملتش بيها لانى اساسا مكنتش عارفها
اقضى وقت فراغك فى حاجة تفيدك حتى لو هى مش على مزاجك


ولكم خالص التحية
Sasa
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Monster
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 304
تاريخ التسجيل : 16/03/2010
العمر : 29

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الإثنين أكتوبر 04, 2010 9:59 am

اولا عليه الصلاة والسلام يا مولانا

انا قولت انت هاتخطب خطبة اتاريك انت اللى فاضى عشان كده كتبت موضوعين فى موضوع واحد دينى وهبل لالالالا اكيد دى مقدمه اللهم قوى ايمانك

انا بقا عايز اعرف مين الطالح

وميــــــــــــــــــن طوب الارض يالا اللى بتعد معاه

وميـــــــــــــــــن اللى الى دماغة فاضية ومفسية يالا

وميـــــــــــــــــــن عمك فى فى دول

انما نصيحتى ليكوا بانسبة للحب

اود ان اقول لكم بانه لطالما احببت لابد تعرف اسمها اولا

فان كانت اسمها دعاء ولو احلى بنت اوعى تقع زى انا

والله جربت يعنى قولها انا فى طريق وانتى فى طريق يا بنت الناس

وعلى رأى المثل لكل جواد كبوة ولكل اسد لمراته


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأحد أكتوبر 10, 2010 4:52 pm

Monster

متشكرين ياعم على امثالك وردودك الجامدة
ماهى الردود دي أكبر دليل على ان حياتك كلها فراغ فى فراغ
قلق بس
على العموم
ابقى خلينا نشوفك يا عرب
سلاموز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
batista2010
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 209
تاريخ التسجيل : 18/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الإثنين أكتوبر 11, 2010 7:12 pm

بص يا ساسا انا كمان والله زيك ولا اشتغلت وعملت حاجه خالص فى الاجازه بس اتعلمت واتقرصت وربنا عاقبنى بشويه ناس قاعدت معاهم بردو ....واحد مهيس كل همه انه يعرف اسعار السجاير ويقعد على النت علشان يحمل استغفر الله العظيم واما يجى النت يزهق وواحد كل همه الهاف لوك وهتلاقيه ومش عارف معناها اصلا وفاكر نفسه شاعر وهو مش شاعر خالص وكان جايب ملحق فى العربى وواحد معاه موتوسيكل مش عارف يسوقه وعمل بيه حادثه عشرين مره وكان اخرها انه كان هيموت عيل صغير فى طحا ....شوفت ياعم انك مش لوحدك بس اقول كلمه لك يمكن العيب فيك انت مش فى اصحابك يعنى انت اللى كامل اوى مافكش ولا غلطه الناس اللى بتقعد معاهم لو قولتلهم مش عايز اعرفكو تانى هيخفوا من وشك انما انت اللى عايز تقعد معاهم اكيد لان الناس لو هتبقى وحشه مش هيبقى كلهم ممكن واحد اتنين ومش توصفهم بطوب الارض المفروض تحسن ملافظك لانهم بشر مش حجر ..... وبيس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الإثنين أكتوبر 11, 2010 7:41 pm

بص يارس أولا كدا الظاهر أنك سمعت كلمتين من حد وعجبوك فحفظتهم وجاي تعملهم رد

أنا مقلتش ان انا كامل ولا انت بتهيص
وبعدين انا لو محتاج أقعد مع حد مش هقعد مع أشكال زي اللى انا كنت بقعد معاها
انا ليا زوق معين مع الاشخاص اللى اعرف أقعد معاهم
مش أقعد مع واحد كل همه الاكل والبيبس وعيل هايف ولا ليه أي قيمة فى المجتمع
ولا كنت أقعدت مع واحد كل همه يربى عضلتين فى دراعه ولا يربى البينج بتاعه علشان يعجب البنات
ولا كنت قعدت مع واحد كل همه أنه يظهر للناس ان دماغه وأسلوبه فى الكلام .................. مش هكمل احسن
المهم
الخلاصة أنا لما كنت بقعد مع الناس دول كنت ببقى قاعد مجبر مش بمزاجى

سلام يا كتكوت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الإثنين أكتوبر 11, 2010 7:43 pm

ومرة تانية أبقى اتكلم على قد دماغك
ماشى
سلامووووووووووز
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
batista2010
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 209
تاريخ التسجيل : 18/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الإثنين أكتوبر 11, 2010 8:37 pm

وانت ايه اللى مزعلك والا على راسه باطحه


رد على الكلام ومتعملش زى واحده لم اخذه ومش عايز ازود


انت طول عمرك كده اما حد يدقك فى الكلام بتقفل بقك وبتبدا تهيص رد على الكلام

والحمد لله عبدا فقيرا ومتواضعا الى الله مسكك واستلمك رد مش تقولى اتكلم على قد دماغك انا دماغى فله ومتزنجفه وعشره على عشره لما تبقى تقول على الناس طوب ارض تبقى واحد اخييييييه وواحد مش قد كلامه وجايب كلامه من واحد متخلف ولو هو اللى كتب الكلام ده يبقى عيل سيس ومش عايز اكتر فى الكلام يالا بيس.....مع تحياتى باتيستا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
batista2010
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 209
تاريخ التسجيل : 18/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الإثنين أكتوبر 11, 2010 8:48 pm

اولا محدش قالك اقعد قدامك اخواتك قدامك بيتكوا اتكن فيها قدامك العبــــــــــــــا هههههههههههه اقعد معاهم وبعدين انت ايه يعنى مالكش دعوه بتاع الاكل والبيبس هو كان بياخد من فلوس ابوك هو مادام على ابوه مالكش انت دعوه وبتاع العضلات انت مالك وماله هو جه افترى عليك بعضلاته وبعدين واحد بيكون عايز يبقى ظاهر للناس ويبقى له اسلوبه هو كان ضرك فى حاجه دعه وشانه اى حد يجى عليك دمره لكن تقول بتاع اكل وعمال تقيم الناس هو انت فاكرنفسك ابراهيم الفقى ولا حاجه وقول على عيوبك انت بقى مايميكن انت اللى مش كويس ولا انت الرجل اللى مابيكولش ولا يشرب بيبيس ولا يربى فى عضلات ولا يحب يظهر للناس يميكن انت الرجل الخارق الرجل الاخضر ههههههههههههههههه ..يالا بيس ... مع تحياتى باتيستا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الثلاثاء أكتوبر 12, 2010 6:45 pm

مش انت اللى من شوية كنت رادد فى موضوع تانى انك محترم أوي
طب فى واحد محترم يقول لفظ يدقك
بقى بالزمة دا لفظ واحد محترم
بص يابنى انت والله بتتكلم وخلاص وعرفت كلمتين زي ما قلتلك من واحد جاي تعملهم رد

يا شيخ غور أجري
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
batista2010
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 209
تاريخ التسجيل : 18/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأربعاء أكتوبر 13, 2010 1:44 pm

انا جبت الكلمتين من على النت هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه




ما تعيطش ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه




والله صعبان عليا مش عارف ترد وبتقول كلمتين جايبهم على النت رد على الكلمتين ولا استنى ابقى اعمل سيرش واعرف الرد ما انت بنى ادام امعه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
batista2010
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 209
تاريخ التسجيل : 18/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأربعاء أكتوبر 13, 2010 1:46 pm

انا كده الحمد لله رديت عن نفسى وعرفت انك عبيط مابتعرفش تتكلم انت بقى محتاج انك تقعد مع الناس وتتعلم بيتكلموا ازاى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
batista2010
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 209
تاريخ التسجيل : 18/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأربعاء أكتوبر 13, 2010 1:48 pm

اللى هيتكلم عليا نص كلمه هقلب على الوش التانى وانت عارفه اوى

ادعى مايجليش احباط من ناحيتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأربعاء أكتوبر 13, 2010 4:05 pm

بص يا حبيبى
والله كل اما أشوف ردودك بيزيد معرفتى انك عبيط بجد
وأديك انت كمان بدأت تاخد فى نفسك مقلب
انت دلوقتى بتقول ان انا مش عارف اسد قصادك
ما هى دي بداية الفشخرة
لا وايه انت مش عاجبك محمد البطل وعمال تتنقور عليه وتقول عليه انه تنك وقليط
بص لنفسك انت بدأت تبقى زيه أهو

ربنا يهديك يابنى والله انت ما فاهم انا بتكلم عن ايه ؟؟


( فلاح أبهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف )
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأربعاء أكتوبر 13, 2010 4:57 pm

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأربعاء أكتوبر 13, 2010 4:57 pm

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأربعاء أكتوبر 13, 2010 4:57 pm

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sasa
عضو حديد
عضو حديد
avatar

عدد المساهمات : 42
تاريخ التسجيل : 03/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأربعاء أكتوبر 13, 2010 4:58 pm

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف

فلاح ابهرته أضواء المدينة شرب البيبسى انحرف
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
batista2010
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 209
تاريخ التسجيل : 18/03/2010

مُساهمةموضوع: رد: ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )   الأربعاء أكتوبر 13, 2010 8:26 pm

طيب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
ادينى دقيقتين من وقتك دقيقتان بالظبط ( الفراغ وحش بردو )
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» توافق برج الدلو مع باقي الابراج!!
» كيف اهتم ببشرتى واعمل الميكب
» ماسبب الالام اسفل البطن والافرازات المهبلية الداكنة اللون في بداية الحمل ؟
» شرح طريقة تركيب طبق متحرك وبالصور حصريا
» بدل رجالى

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
net2day :: عــــــــــــــــام :: الــمـــنــتـــدى الـــعـــــام-
انتقل الى: